JANELAS DE UMA REVISTA EM 3 BLOCOS
DOI:
https://doi.org/10.19179/rdf.v51i51.1122Keywords:
Arte. Educação. Performance., Texto perfotmativo acadêmicoAbstract
This text seeks to present significant elements in the academic production of Revista da FUNDARTE. It brings important and recurring keywords in the content of the journal and also fragments of texts selected randomly in the articles published until Revista nº 48. The intention is to expose the poetics and research of the journal as well as perform these lines in a creative process that brings some meaning for the reader.
The highlights in purple are keywords found throughout the copies and the highlights in red are related to concepts presented by the authors of the fragments texts in this performative work. The format of this text was motivated by readings of Lydia Davis' works such as "Nem vem" and "Types of Disturbance. .
References
Allemand, D. S. (2021). PORTA QUE COM-PORTA A DANÇA: ABERTURAS PARA A CRIAÇÃO ARTÍSTICA NO ENSINO REMOTO. Revista Da FUNDARTE, 47(47). https://doi.org/10.19179/rdf.v47i47.1036 DOI: https://doi.org/10.19179/rdf.v47i47.1036
Braga, C. (2021). INTERVENÇÃO URBANA E TEATRO PERFORMATIVO: UMA CARTOGRAFIA DESDE O SUL. Revista Da FUNDARTE, 46(46), 1–22. https://doi.org/10.19179/2319-0868.821 DOI: https://doi.org/10.19179/2319-0868.821
Gonçalves, J. C. (2021). ESPECTADOR-RUNNING: RECEPÇÃO E COMUNICAÇÃO EM TEMPOS DE ISOLAMENTO. Revista Da FUNDARTE, 44(44), 1–17. https://doi.org/10.19179/2319-0868/885 DOI: https://doi.org/10.19179/2319-0868/885
Silva, C. P. (2021). MANIFESTAÇÕES DO GROTESCO EM MARK MORRISROE, ROBERT MAPPLETHORPE E RUDOLF SCHWARZKOGLER. Revista Da FUNDARTE, 45(45), 1–26. https://doi.org/10.19179/2319-0868.867 DOI: https://doi.org/10.19179/2319-0868.867
Salib Deffaci, K., Sastre, C., Pinto, A. da S., & Lopes, S. da S. (2021). Corpos COM(part)ilhados. Revista Da FUNDARTE, 44(44), 1–12. https://doi.org/10.19179/2319-0868/898 DOI: https://doi.org/10.19179/2319-0868/898
Hummes, J. M., Dal Bello, M. P., & Dal Bello, U. B. (2020). RELEXÕES SOBRE O CONCEITO DE BELO E SUBLIME ESTENDENDO-SE A ARTE CONTEMPORÂNEA. Revista Da FUNDARTE, 41(41). https://doi.org/10.19179/2319-0868.771 DOI: https://doi.org/10.19179/2319-0868.771
klein, C. L. (2020). NARRATIVA BIOGRÁFICA: UM ENTENDIMENTO SOBRE A CONSTRUÇÃO DE DISCURSO NO FILME OLGA. Revista Da FUNDARTE, 43(43), 1–15. https://doi.org/10.19179/2319-0868/828 DOI: https://doi.org/10.19179/2319-0868/828
Nogueira, T. M. (2019). CORPOS CÊNICOS GORDOS EM UMA SOCIEDADE EXCLUDENTE. Revista Da FUNDARTE, 38(38), 212–218. https://doi.org/10.19179/2319-0868.675 DOI: https://doi.org/10.19179/2319-0868.675
Oliveira, E. J. S. de. (2021). PULSAÇÕES: PROCESSO ENTRE CORPO, IMAGEM E SENSAÇÃO. Revista Da FUNDARTE, 46(46), 1–18. https://doi.org/10.19179/2319-0868.827 DOI: https://doi.org/10.19179/2319-0868.827
Pillar, A. D., & Evalte, T. T. (2022). LEITURAS DE FRAGMENTOS: ANÁLISE DE PRODUÇÕES AUDIOVISUAIS NA EDUCAÇÃO. Revista Da FUNDARTE, 48(48). https://doi.org/10.19179/rdf.v48i48.922 DOI: https://doi.org/10.19179/rdf.v48i48.922
Obras de referência:
DAVIS, Lydia. Nem vem. Tradução de Branca vVanna. São Paulo: Companhia das Letras, 2017, 126 p. DOI: https://doi.org/10.5007/2175-7968.2019v39n3p393 DOI: https://doi.org/10.5007/2175-7968.2019v39n3p393
DAVIS, Lydia. Tipos de perturbação. Tradução Branca Vianna. Companhia das Letras; 1ª edição. 2013
Dicionário Michaelis On-line
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Julia Maria Hummes
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Ao submeter um artigo à REVISTA da FUNDARTE e tê-lo aprovado, os autores mantem os direitos de autoria e concordam em ceder, sem remuneração, os seguintes direitos autorais à REVISTA da FUNDARTE : os direitos de primeira publicação e permissão para que esta revista redistribua esse artigo e seus dados aos serviços de indexação e referências que seus editores julguem usados.
Este trabalho está licenciado sob uma Licença Creative Commons Não Comercial 4.0 Internacional.