EU-REFLEXÃO:

...

Authors

  • Bruno Felix da Costa Almeida FUNDAÇÃO MUNICIPAL DE ARTES DE MONTENEGRO (FUNDARTE)

DOI:

https://doi.org/10.19179/rdf.v51i51.1134

Keywords:

FUNDARTE, Arts-Music, Narratives

Abstract

This is not a Abstract. Is it a prelude?! a preface?! an opening?! a bull? It is what you think it might be: reflection and thought and writing and connection and art and music. Inspired by the works of the exhibition "Ruas de Estar" (MARTINES, 2018), emerges the possibility of Being in Performative Writing, incited by the question: What is done first: think or say, say or think? Thus, I put myself to the concerns about this Si (RICOUER, 2014), the complexity (MORIN, 2015a; 2015b) of thinking about the Arts and Music at FUNDARTE (HUMMES, 2019), being memory and history and phenomenology (RICOUER, 2007). However, it is by EstarEducarPensar with the Es that connect me in this place of Being a MúsicoProfessorEducadorPesquisador that I can be Myself, Yourself and Others.

Author Biography

Bruno Felix da Costa Almeida, FUNDAÇÃO MUNICIPAL DE ARTES DE MONTENEGRO (FUNDARTE)

Mestre em Educação, Especialista em Educação Musical e Licenciado em Música, pela Universidade Estadual do Rio Grande do Sul; Especialista Ensino de Arte, pela Universidade Cidade de São Paulo; Bacharel em Música - Habilitação em Piano, pela Universidade Cruzeiro do Sul. Formado em Piano, pela Escola Municipal de Música - Departamento do Theatro Municipal de São Paulo; e em Teclado, pelo Conservatório Musical In'Concert. Atualmente desenvolve pesquisas nos campos da Educação, Educação Musical, Psicologia da Aprendizagem e Políticas Educacionais. Tem experiência na área de artes com ênfase em música/ensino/educação e interpretação.

References

HUMMES, Júlia Maria (Org.). Programas do Curso Básico da Fundarte: Artes Visuais, Dança, Música, Teatro – (2019-2022). Montenegro: Ed. da FUNDARTE, 2019. Disponível em: <http://seer.fundarte.rs.gov.br/index.php/ISBN9788561666170/article/view/755/pdf>. Acesso em: Acesso em: 01 de jun. 2022.

MARTINES, Michele. Michele Martines, 2018. Atropocênica. Disponível em: <https://www.michelemartines.com/antropocenica>. Acesso em: 01 de jun. 2022.

MORIN, Edgar. A cabeça bem-feita: repensar a reforma, reformar o pensamento. 23. ed. Rio de Janeiro: Bertrand Brasil, 2017.

MORIN, Edgar. Introdução ao pensamento complexo. 5. ed. Porto Alegre: Sulina, 2015a.

MORIN, Edgar. O método 3: o conhecimento do conhecimento. 5. ed. Porto Alegre: Sulina, 2015b.

RICOUER, Paul. A memória, a história o esquecimento. Campinas, SP: Editora da Unicamp, 2007.

RICOUER, Paul. O si mesmo como outro. São Paulo: WMF Martins Fontes, 2014.

Published

19/10/2022

How to Cite

Almeida, B. F. da C. (2022). EU-REFLEXÃO: : . Revista Da FUNDARTE, 51(51), 60–71. https://doi.org/10.19179/rdf.v51i51.1134

Similar Articles

<< < 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>