TO UNDROWN THE SIGHT, TO ENCHANT THE LISTENING
AUDIO-GUIDED DANCE PRACTICES AS A DECOLONIAL STRATEGY
DOI:
https://doi.org/10.19179/rdf.v59i59.1372Keywords:
Dance, Listening, DecolonialAbstract
This writing aims to reflect on the use of audios to conduct dance practices. The practice that guides the research is called Áudio-Coreô, elaborated and used as a body practice, a creation procedure and also as an immersive dance practice, with a view to a discussion that revolves around conceptions, practices and knowledge of art as a open gap beyond the hegemony of sight in Dance processes. Using an artistic practice-based methodology and using the experience report format, the study is justified by presenting decolonial implications in specific scene and rehearsal room contexts, which contribute to more comprehensive, transversal and transdisciplinary perspectives.
References
ADICHIE, C. N. O perigo de uma história única. São Paulo: Cia. das Letras, 2019.
AUTOR 2; XXXXXX; XXXXX. [Ocultado para Submissão]. Revista [Ocultado para Submissão], v. 55, n. 55, 2023. DOI: [Ocultado para Submissão]. Disponível em: [Ocultado para Submissão]. Acesso em: 8 out. 2023.
JAY, Martin. Relativismo cultural e a virada visual. Aletria: Revista de Estudos de Literatura, v. 10, p. 14-29, 2003. DOI: https://doi.org/10.17851/2317-2096.10.0.14-29
SIMAS, L. A.; RUFINO, L. Fogo no mato: A ciência encantada das macumbas. Rio de Janeiro: Mórula, 2018.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Daniel Silva Aires, Verônica Prokopp de Oliveira
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Ao submeter um artigo à REVISTA da FUNDARTE e tê-lo aprovado, os autores mantem os direitos de autoria e concordam em ceder, sem remuneração, os seguintes direitos autorais à REVISTA da FUNDARTE : os direitos de primeira publicação e permissão para que esta revista redistribua esse artigo e seus dados aos serviços de indexação e referências que seus editores julguem usados.
Este trabalho está licenciado sob uma Licença Creative Commons Não Comercial 4.0 Internacional.