EU-REFLEXÃO:
...
DOI:
https://doi.org/10.19179/rdf.v51i51.1134Keywords:
FUNDARTE, Arts-Music, NarrativesAbstract
This is not a Abstract. Is it a prelude?! a preface?! an opening?! a bull? It is what you think it might be: reflection and thought and writing and connection and art and music. Inspired by the works of the exhibition "Ruas de Estar" (MARTINES, 2018), emerges the possibility of Being in Performative Writing, incited by the question: What is done first: think or say, say or think? Thus, I put myself to the concerns about this Si (RICOUER, 2014), the complexity (MORIN, 2015a; 2015b) of thinking about the Arts and Music at FUNDARTE (HUMMES, 2019), being memory and history and phenomenology (RICOUER, 2007). However, it is by EstarEducarPensar with the Es that connect me in this place of Being a MúsicoProfessorEducadorPesquisador that I can be Myself, Yourself and Others.
References
HUMMES, Júlia Maria (Org.). Programas do Curso Básico da Fundarte: Artes Visuais, Dança, Música, Teatro – (2019-2022). Montenegro: Ed. da FUNDARTE, 2019. Disponível em: <http://seer.fundarte.rs.gov.br/index.php/ISBN9788561666170/article/view/755/pdf>. Acesso em: Acesso em: 01 de jun. 2022.
MARTINES, Michele. Michele Martines, 2018. Atropocênica. Disponível em: <https://www.michelemartines.com/antropocenica>. Acesso em: 01 de jun. 2022.
MORIN, Edgar. A cabeça bem-feita: repensar a reforma, reformar o pensamento. 23. ed. Rio de Janeiro: Bertrand Brasil, 2017.
MORIN, Edgar. Introdução ao pensamento complexo. 5. ed. Porto Alegre: Sulina, 2015a.
MORIN, Edgar. O método 3: o conhecimento do conhecimento. 5. ed. Porto Alegre: Sulina, 2015b.
RICOUER, Paul. A memória, a história o esquecimento. Campinas, SP: Editora da Unicamp, 2007.
RICOUER, Paul. O si mesmo como outro. São Paulo: WMF Martins Fontes, 2014.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Bruno Felix da Costa Almeida
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Ao submeter um artigo à REVISTA da FUNDARTE e tê-lo aprovado, os autores mantem os direitos de autoria e concordam em ceder, sem remuneração, os seguintes direitos autorais à REVISTA da FUNDARTE : os direitos de primeira publicação e permissão para que esta revista redistribua esse artigo e seus dados aos serviços de indexação e referências que seus editores julguem usados.
Este trabalho está licenciado sob uma Licença Creative Commons Não Comercial 4.0 Internacional.