A ENCHENTE DO CAPITALISMO EM KINGDOM OF EARTH, DE TENNESSEE WILLIAMS

RACISMO, PROPRIEDADE E IDENTIDADE DE GÊNERO

Authors

DOI:

https://doi.org/10.19179/rdf.v59i59.1371

Keywords:

Dramaturgy, Racism, Property

Abstract

This article analyzes the play Kingdom of Earth (The Seven Descents of Myrtle) by Tennessee Williams in the historical context of the 1960s in the United States. The research deconstructs the hegemonic interpretation of dysfunctional family in the author's work, proposing an analysis of the social, political, and historical contexts present in the play. The proposal reveals that Williams critiques the traditions of social structure, exposing tensions and contradictions. The play addresses issues of property, race, heteronormativity, and the search for identity in a conservative society. It is concluded that Williams uses grotesque elements and references to pop culture to question imposed social norms and exposes diversity, addressing property issues in the context of African American individuals facing the challenges of Southern U.S. Society.

Author Biography

Luis Marcio Arnaut de Toledo, Universidade Estadual de Campinas - UNICAMP, Campinas, SP/Brasil

Doutor em Teoria e Prática do Teatro pela Universidade de São Paulo (Escola de Comunicação e Artes - USP). Possui graduação em Licenciatura em Teatro pela Faculdade Paulista de Artes (2015) e em Engenharia Civil pela Universidade Estadual de Maringá (1990); Mestrado em Engenharia Civil pela Universidade Federal de Santa Catarina (1995), Especialista em Teatro-Educação (2017) pela Faculdade Paulista de Artes e Aperfeiçoamento em Planejamento de Sistemas Energéticos (1998) pela Unicamp. Atualmente é engenheiro da Universidade de São Paulo, consultor em dramaturgia e membro da Cia. Teatral Triptal. Faz estágio pós-doutoral na Universidade Estadual de Campinas no Instituto de Artes, no Programa de Pós-Graduação em Artes da Cena, sob a supervisão do Prof. Dr. Marcelo Lazzaratto. Áreas de interesse: dramaturgia, dramaturgia estadunidense, teatro contemporâneo, teatro realista e naturalista, teatro do absurdo, teatro expressionista, análise dramatúrgica, crítica teatral, visualidades da cena, tradução de dramaturgia, dramaturgismo, teatro brasileiro, expressionismo.

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Published

19/06/2024

How to Cite

Toledo, L. M. A. de. (2024). A ENCHENTE DO CAPITALISMO EM KINGDOM OF EARTH, DE TENNESSEE WILLIAMS: RACISMO, PROPRIEDADE E IDENTIDADE DE GÊNERO. Revista Da FUNDARTE, 59(59), e1371. https://doi.org/10.19179/rdf.v59i59.1371

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