Short zombie stories
Drafs of a thesis about the living dead the zombie Crowd and the power of collectivity
DOI:
https://doi.org/10.19179/rdf.v51i51.1125Keywords:
Living dead. Cinema. Movies. Horror. Arts. Collectivity.Abstract
Choose an important concept of your research, in my case the Crowd Canetti (1995). Add the subject of your research – for me, the living dead goes well with a little bit of revolution, but whatever works out for you. If you are feeling brave enough, put a little bit of yourself in the text, I’ve put blood. (It looks a good color!) (But remember, every spice must be used responsibly). After you’ve written a very square and academic text, about the human crowds and zombie movie references, bringing closer the human and the living dead collective behavior, finish with a fictional text, but not a proper one, because I’ve put zombies in it, but there’s also covid-19 to give a contrast on the taste (if you can actually taste it, right?). Finally, try it but know that every recipe can always be better and this text can even become another dish.
* All ingredients can be replaced up to your preference.
References
• A NOITE DOS MORTOS VIVOS. Direção: George Romero, Estados Unidos: Continental, 1968, (97 min).
• BRITTO, Fabiana Dultra. Temporalidade em dança: parâmetros para uma história contemporânea. Belo Horizonte: FID Editorial, 2008.
• CANETTI, Elias. Massa e poder. [Tradução de Sérgio Tellaroli]. – São Paulo: Companhia das Letras, 1995.
• CARROLL, Noel. A Filosofia do Horror ou Paradoxos do coração. Campinas: Papirus, 1999.
• DIA DOS MORTOS. Direção: George A. Romero, Estados Unidos: Laurel Entertainment, 1985, (100 min).
• GUERRA MUNDIAL Z. Direção: Marc Foster, Estados Unidos: Skydance Productions/ Hemisphere Media Capital/ GK Films/ Plan B Entertainment, 2013, (116 min).
• MARKENDORF, Marcio. Os zumbis negros, monstros políticos da escravidão haitiana. In Crimes, Pecados e Monstruosidades. Org. Julio Jeha e Josalba Fabiana dos Santos. – Rio de Janeiro: ABRALIC, 2018.
• SEABROOK, William B. A Ilha da Magia. [Tradução de Lauro S. Blandy]. São Paulo: Hemus, ND.
• MELANCOLIA. Direção: Lars Von Trier, Dinamarca/ Suécia/ França/ Alemanha: Zentropa, 2011, (136 min).
• COLEMAN, Robin. R. Coleman. Horror Noire - A representação negra no cinema de terror. [Tradução Jim Anotsul], Rio de Janeiro : DarkSide Books, 2019.
• RUSSO, John. A noite dos mortos-vivos. [Tradução de Lucas Magdiel]. – Rio de Janeiro: DarkSide, 2014.
• THE WALKING Dead. Produção: Frank Darabont, DVD NTSC 4 color, Distribuidora: PlayArte, Estados Unidos, AMC, 2010.
• TITANIC. Direção: James Cameron, Estados Unidos: Paramount Pictures/ 20th Century Fox/ Lightstorm Entertainment, 1997, (195 min).
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Marcos Roberto Klann
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Ao submeter um artigo à REVISTA da FUNDARTE e tê-lo aprovado, os autores mantem os direitos de autoria e concordam em ceder, sem remuneração, os seguintes direitos autorais à REVISTA da FUNDARTE : os direitos de primeira publicação e permissão para que esta revista redistribua esse artigo e seus dados aos serviços de indexação e referências que seus editores julguem usados.
Este trabalho está licenciado sob uma Licença Creative Commons Não Comercial 4.0 Internacional.