Electroacoustic Music and Composition: an analysis of necessary knowledge
DOI:
https://doi.org/10.19179/rdf.v49i49.1089Keywords:
Music Education, Creativity, Remote ReachingAbstract
Music composition has been seen as a task for few people, or related to very technical and inaccessible study. Based on these assumptions, this article presents the research that investigated the knowledge necessary for the elaboration of electroacoustic music. The methodology was qualitative, documentary type, with documents collected from a composition workshop with electroacoustic music, virtually and synchronously, during the COVID-19 pandemic in 2020. It was concluded that the composition of electroacoustic music can enhance creativity, making musical composition more accessible to the Brazilian reality.
References
CARRILHO, João Marques. Música eletrônica documenta. São Paulo: Meloteca, 2007.
GÓMEZ, Ángel I. Perez. Educação na era digital: a escola educativa. Porto Alegre: Penso, 2015.
MORAES, Roque. Análise de conteúdo. Educação, Porto Alegre: Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul, ano XXII, n. 37, p.7-31, março 1999.
SCHAEFFER, Pierre. Solfejo do objecto sonoro. Paris: Editora GRM, Groupe de Rechereches Musicales, 2007.
SCHAFER, Raymond Murray. O ouvido pensante. São Paulo: Editora da UNESP, 1992.
WIKIPÉDIA. Audacity. 2019. Disponível em: <https://pt.wikipedia.org/wiki/Audacity>. Acesso em: Acesso em: 5 jan. 2022.
WIKIPÉDIA. Google Meet. 2020. Disponível em: <https://pt.wikipedia.org/wiki/Google_Meet>. Acesso em: 5 jan. 2022.
WIKIPÉDIA. Plug-in. 2019. Disponível em: <https://pt.wikipedia.org/wiki/Plug-in>. Acesso em: 5 jan. 2022.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Prof., Dra.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Ao submeter um artigo à REVISTA da FUNDARTE e tê-lo aprovado, os autores mantem os direitos de autoria e concordam em ceder, sem remuneração, os seguintes direitos autorais à REVISTA da FUNDARTE : os direitos de primeira publicação e permissão para que esta revista redistribua esse artigo e seus dados aos serviços de indexação e referências que seus editores julguem usados.
Este trabalho está licenciado sob uma Licença Creative Commons Não Comercial 4.0 Internacional.