Short zombie stories

Drafs of a thesis about the living dead the zombie Crowd and the power of collectivity

Authors

  • Marcos Roberto Klann UDESC

DOI:

https://doi.org/10.19179/rdf.v51i51.1125

Keywords:

Living dead. Cinema. Movies. Horror. Arts. Collectivity.

Abstract

Choose an important concept of your research, in my case the Crowd Canetti (1995). Add the subject of your research – for me, the living dead goes well with a little bit of revolution, but whatever works out for you. If you are feeling brave enough, put a little bit of yourself in the text, I’ve put blood. (It looks a good color!) (But remember, every spice must be used responsibly). After you’ve written a very square and academic text, about the human crowds and zombie movie references, bringing closer the human and the living dead collective behavior, finish with a fictional text, but not a proper one, because I’ve put zombies in it, but there’s also covid-19 to give a contrast on the taste (if you can actually taste it, right?). Finally, try it but know that every recipe can always be better and this text can even become another dish.

 

* All ingredients can be replaced up to your preference.

 

 

Author Biography

Marcos Roberto Klann, UDESC

Marcos Roberto Klann, também conhecido como Marcos Klann, é bailarino, coreógrafo e iluminador e doutorando do Programa de Pós-Graduação em Artes Cênicas, do Centro de Artes (CEART) da Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) (2020/2). Tem como título de sua pesquisa O Zumbi como alegoria: práticas sobre o corpo morto-vivo e a revolução. É bolsista do Programa de Bolsas Universitárias de Santa Catarina, UNIEDU/FUMDES. Mestre em Teatro, pelo Centro de Artes (CEART) da Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) (2017 - 2019). Licenciado em Educação Artística, Habilitação em Artes Cênicas, pelo Centro de Artes (CEART), da Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) (2000 - 2005). Artista da dança e da perfomance há quase 20 anos, tem como foco de interesse as relações entre memória e coletividade e do acontecimento artístico como possibilidade de catástrofe para instaurar a novidade. Foi integrante do grupo Cena 11 Cia. de Dança, grupo sediado na cidade de Florianópolis, onde atuou como bailarino de 2006 a 2021, com participações em inúmeros Festivais de arte nacionais e internacionais.

References

• A NOITE DOS MORTOS VIVOS. Direção: George Romero, Estados Unidos: Continental, 1968, (97 min).

• BRITTO, Fabiana Dultra. Temporalidade em dança: parâmetros para uma história contemporânea. Belo Horizonte: FID Editorial, 2008.

• CANETTI, Elias. Massa e poder. [Tradução de Sérgio Tellaroli]. – São Paulo: Companhia das Letras, 1995.

• CARROLL, Noel. A Filosofia do Horror ou Paradoxos do coração. Campinas: Papirus, 1999.

• DIA DOS MORTOS. Direção: George A. Romero, Estados Unidos: Laurel Entertainment, 1985, (100 min).

• GUERRA MUNDIAL Z. Direção: Marc Foster, Estados Unidos: Skydance Productions/ Hemisphere Media Capital/ GK Films/ Plan B Entertainment, 2013, (116 min).

• MARKENDORF, Marcio. Os zumbis negros, monstros políticos da escravidão haitiana. In Crimes, Pecados e Monstruosidades. Org. Julio Jeha e Josalba Fabiana dos Santos. – Rio de Janeiro: ABRALIC, 2018.

• SEABROOK, William B. A Ilha da Magia. [Tradução de Lauro S. Blandy]. São Paulo: Hemus, ND.

• MELANCOLIA. Direção: Lars Von Trier, Dinamarca/ Suécia/ França/ Alemanha: Zentropa, 2011, (136 min).

• COLEMAN, Robin. R. Coleman. Horror Noire - A representação negra no cinema de terror. [Tradução Jim Anotsul], Rio de Janeiro : DarkSide Books, 2019.

• RUSSO, John. A noite dos mortos-vivos. [Tradução de Lucas Magdiel]. – Rio de Janeiro: DarkSide, 2014.

• THE WALKING Dead. Produção: Frank Darabont, DVD NTSC 4 color, Distribuidora: PlayArte, Estados Unidos, AMC, 2010.

• TITANIC. Direção: James Cameron, Estados Unidos: Paramount Pictures/ 20th Century Fox/ Lightstorm Entertainment, 1997, (195 min).

Published

19/10/2022

How to Cite

Klann, M. R. (2022). Short zombie stories : Drafs of a thesis about the living dead the zombie Crowd and the power of collectivity. Revista Da FUNDARTE, 51(51), 107–130. https://doi.org/10.19179/rdf.v51i51.1125

Similar Articles

<< < 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.